Co możemy usłyszeć od chatbotów - szansa i zagrożenie

Ostatnia aktualizacja: 28.01.2025 18:08
Gdy coraz więcej osób zaczyna korzystać z chatbotów bazujących na sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT, pojawia się coraz więcej niebezpieczeństw. W środowej audycji "Bez tabu" zastanowimy się, ile możemy zyskać, używając chatbotów, i jakie jest ryzyko.
chatbot
chatbotFoto: Shutterstock

Character.ai to platforma, na której znajdziesz chatbota udającego Elona Muska i Zygmunta Freuda. Nauczysz się nowego języka z asystentem AI, ale też usłyszysz, że jesteś bezużyteczny. Wśród setek tysięcy chatbotów każdy znajdzie swoją niszę, ale wiele nie powinno być w ogóle udostępnianych. - Ostatnio coraz częściej czytam o ciemnych stronach nieograniczonych możliwości tworzenia chatbotów. Są takie, które wspierają decyzje osób chorujących na anoreksję, namawiają do samookaleczania, krzywdzenia rodziców czy imitują uczestniczenie w strzelaninie w szkole. Najgorsze, że to obecnie hit wśród młodzieży - pisze Marta Zinkiewicz w serwisie INNPoland. 

Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez INNPoland.pl (@innpoland.pl)

Jakie są ciemne strony nieograniczonych możliwości tworzenia chatbotów? Jak odnaleźć się w ich zalewie? Czy możliwe jest prawne ograniczenie tworzenia chatbotów? A może lepiej działać na rzecz tych, którzy mogą być ich odbiorcami? O tym porozmawiamy z gośćmi audycji:

  • Martą Zinkiewicz, dziennikarką Czwórki,

  • Piotrem Pawłem Kotruchowem, graczem w gry RPG i LARP, Ciemne strony Role play
  • Stanisławem Karkoszem, kognitywistą, zaangażowany w projekt chatbota, wspierającego zdrowie psychiczne, SWPS
  • Marta Wojtas z Fundacji "Dajemy Dzieciom Siłę"

***

Na audycję "Bez tabu" w środę (29.01) o godzinie 20.00 zaprasza Jakub Jamrozek.

gV/kor


Czytaj także

Voiceboty - "to technologia, która ma przyszłość"

Ostatnia aktualizacja: 29.06.2023 22:50
Z pół miliona rozmów przeprowadzonych przez inteligentnych asystentów głosowych z potencjalnymi klientami, tylko 10% rozmówców kończy konwersację po tym jak usłyszy, że rozmawia z botem. - Coraz częściej takie rozwiązania są wykorzystywane przez firmy - mówi Finka Heynemann, twórczyni voicebotów. - Postęp technologiczny pozwala na ich coraz lepsze działanie, a także wyższy komfort komunikacji.   
rozwiń zwiń