![Inni. Słuchowisko Rafała Wojasińskiego w reżyserii Katarzyny Łęckiej](//static.prsa.pl/0ca706db-26db-4887-baaf-0b909cca9f4d.file?format=202x110)
"Inni" to historia rodzeństwa obarczonego opieką nad najmłodszym, niepełnosprawnym umysłowo bratem. Rafał Wojasiński zaprasza nas do świata, w którym bohaterowie dźwigają na sobie pokoleniowe ciężary, w imię dobra innych rezygnują z własnego spełnienia.
![Syn. Słuchowisko na podstawie sztuki Jona Fossego w adaptacji Janusza Dziewiątkowskiego i reżyserii Tadeusza Kabicza](//static.prsa.pl/17bccac9-e9e5-4ee0-b060-8d8b313d6d98.file?format=202x110)
Norweski, późnojesienny mrok, pełen deprymującej atmosfery, stanowi tło dla powolnej, pełnej powtórzeń rozmowy o tęsknotach i potrzebach dwojga samotnych ludzi – małżonków w średnim wieku, których miejsce życie stopniowo zaczyna pustoszeć. "Syn" z 1996 roku to jedna z wcześniejszych sztuk Jona Fossego, norweskiego poety, prozaika i dramaturga, laureata Literackiej Nagrody Nobla w 2023 roku.
![Kalwaria. Słuchowisko na podstawie powieści Feliksa Falka w adaptacji Marty Rebzdy i reżyserii Waldemara Modestowicza](//static.prsa.pl/726aaf6a-2606-4d40-88bc-b655fea51bdd.file?format=202x110)
W Wielki Piątek w pewnym powiatowym mieście ma się odbyć wyjątkowa droga krzyżowa – pasyjne widowisko transmitowane przez ogólnopolską telewizję. Wszystkie osoby zaangażowane w przygotowanie misterium liczą, że coś na nim zyskają.
![Jezioro Dargin. Słuchowisko Wojciecha Chmielewskiego w reżyserii Jakuba Cumana](//static.prsa.pl/56cb5822-10bd-40e6-b2cd-6ed0da1f6aa1.file?format=202x110)
Słuchowisko "Jezioro Dargin" Wojciecha Chmielewskiego jest adaptacją powieści o tym samym tytule, wydanej w 2021 roku. Bohater, redaktor radiowy, zostaje zwolniony z pracy. Po przedwczesnej śmierci najbliższego przyjaciela postanawia wyjechać na Mazury, by przemyśleć dotychczasowe życie i obecne położenie.
![Mrówki. Słuchowisko na podstawie dramatu Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej w adaptacji i reżyserii Aleksandry Głogowskiej](//static.prsa.pl/a15835fb-8446-47cd-8f55-1ba87b971707.file?format=202x110)
"Mrówki" to jeden z nielicznych niekonwencjonalnych dramatów Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej. To też jedna z najmniej znanych sztuk poetki. Napisana przed 1932 rokiem została wystawiona tylko raz, w 1936 roku w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie. Odniosła duży sukces sceniczny, a prof. Kazimierz Wyka pisał o niej - "Mrówki" w zasadniczej strukturze sztuki stanowią [...] najśmielszy pomysł, na jaki zdobył się kiedykolwiek teatr polski, gdy pamiętać będziemy o tak rzadkim połączeniu swobody poetyckiej z niecierpliwością o losy jednostki".
![Intruz. Słuchowisko Marcina Grembowicza w reżyserii Adama Wojtyszki](//static.prsa.pl/c2be5387-59c7-40eb-8b44-368ac7459a89.file?format=202x110)
Do mieszkania niewidomej dziewczyny włamuje się tytułowy intruz. Anka powoli odkrywa, że motywacja równie zdeterminowanego co tajemniczego mężczyzny, wykracza daleko poza zwyczajny rabunek.
![Kolęda warszawska. Słuchowisko Tomasza Zacharewicza w reżyserii autora](//static.prsa.pl/0244c204-579d-4a1e-82d0-85d5e440d490.file?format=202x110)
Wigilia roku 1939 to nie był czas pełen radości. To właśnie tego dnia w paryskim mieszkaniu Jana Lechonia spotkali się prawie wszyscy skamandryci. Część z nich dotarła do Francji wcześniej, część uciekała mostami w Zaleszczykach i Kutach, z okupowanego kraju.
![Jeszcze wojna nie wybuchła. Słuchowisko Michaiła Durnienkowa w adaptacji i reżyserii Wojciecha Urbańskiego](//static.prsa.pl/262f9ecf-1e5a-4cee-8cf1-5de8bc207f09.file?format=202x110)
Michaił Durnienkow, rosyjski dramaturg, napisał swoją sztukę w 2014 roku, bezpośrednio po aneksji Krymu przez Rosję. Tytuł był wtedy dosyć ironiczny i przewrotny. Z tekstu wynika, że wyparcie tematu wojny przez Rosjan powoduje, że zagnieździła się ona w ludziach, w ich codzienności, w ich relacjach i umysłach. Dziś sztuka ma zupełnie inny wymiar.
![Nerka Stefana Vgela w adaptacji i reżyserii Tadeusza Kabicza](//static.prsa.pl/891378b2-6b56-4a21-b85b-7514ba489df3.file?format=202x110)
"Nerka" to błyskotliwa komedia, która wnika w najgłębsze zakamarki ludzkich relacji. Katarzyna, potrzebująca przeszczepu nerki, stawia swojego męża Arnolda przed trudnym pytaniem: czy zechce ofiarować jej swój organ, narażając swoje własne zdrowie? Jak daleko sięga jego miłość? W tle para ich przyjaciół" Hans i Diana wplątują się w sieć kłamstw, zdrad i moralnych dylematów.
![Sowa, córka piekarza. Słuchowisko Marka Hłaski w adaptacji i reżyserii Jarosława Tumidajskiego](//static.prsa.pl/b7e2a1b7-e333-41e7-b34b-c047354f4d23.file?format=202x110)
"Sowa, córka piekarza" to opowieść o sile narracji, o tym, że jeśli nie można czegoś przeżyć, doświadczyć naprawdę, to być może trzeba to wytworzyć – zainscenizować. Może uciekający przed nudą umysł i przepełnione lękiem serce nie rozpoznają różnicy? To także opowieść o nieumiejętności kochania. Bo wszyscy bohaterowie tej historii nie potrafią kochać.