Polskie Radio
Section05

reklama

Reklama Tigera to ustawka? Komentarze

Producent napojów energetyzujących Tiger Energy Drink opublikował pierwszego sierpnia na oficjalnym profilu na Instagramie grafikę przedstawiającą wyciągnięty środkowy palec i podpis "Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie". Reklama zniknęła po kilku dniach, po wielu negatywnych komentarzach internautów. O wolności słowa w reklamie i dziennikarstwie rozmawiali w audycji Debata Poranka Jarosław Włodarczyk (Press Club Polska) i Mirosław Skowron (Super Express).
Zobacz więcej na temat:  reklama w internecie Powstanie Warszawskie media rocznica

Skandaliczną reklamą obrazili powstańców, teraz przepraszają

1 sierpnia na społecznościowych profilach napoju "Tiger" zamieszczono grafikę ze środkowym palcem i podpisem: "1 sierpnia. Dzień Pamięci. Chrzanić to, co było. Ważne, to co będzie". Reklama wywołała wielkie poruszenie internautów, którzy zapowiedzieli bojkot marki. Firma w odpowiedzi przelała kwotę 500 tys. złotych na konto Światowego Związku Żołnierzy AK.
Zobacz więcej na temat:  Powstanie Warszawskie HISTORIA POLSKA

Hiperkonsumpcja czyli Dzień Dziecka przez cały rok

Pieniądze jakimi dysponują młodzi konsumenci rosną w szybkim tempie. Według badań "Kids’ Power", dzieci w wieku 7-10 lat dysponują średnio 18 złotymi tygodniowo. W grupie wiekowej 11-16 lat tygodniówka wynosi średnio 28 złotych. Czy dzisiaj dzieci zaczynają rządzić portfelami swoich rodziców? Z czym przede wszystkim związane jest to zjawisko?
Zobacz więcej na temat:  Czwórka Katarzyna Kornet Weronika Puszkar dzieci dzieciństwo zakupy psychologia rodzina STYL ŻYCIA

Samorządy wydają mniej na promocję. 666,6 mln zł w 2016 r.

Samorządy w Polsce wydają mniej na promocję niż miało to miejsce jeszcze kilka lat temu, mówi Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu terytorialnego. Z danych Ministerstwa Finansów wynika, że w 2016 roku polskie samorządy na działania promocyjne wydały 666,6 mln zł, czyli o 10 mln zł mniej niż w 2015.  Inną kwestią jest sprawa efektywności tych wydatków.
Zobacz więcej na temat:  samorząd finanse publiczne promocja Błażej Prośniewski

Kraków: zabytkowa kamienica od 7 lat zasłonięta reklamą

Jedna z najpiękniejszych kamienic Krakowa zamieniona w baner reklamowy - wszystko przez przedłużający się w nieskończoność remont. Mowa o kamienicy Ekielskiego, na rogu ulic Piłsudskiego i alei Krasińskiego. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości - to kolejny przypadek, gdy reklamodawcy przechytrzają prawo. Czy da się temu zaradzić? Sprawą zajął się w magazynie Tym Żyje Kraj Karol Surówka.
Zobacz więcej na temat:  Kraków zabytki

Ile kosztują kampanie reklamowe z czołowymi sportowcami?

Co trzeci Polak postrzega produkty lub usługi reklamowane przez piłkarzy jako bardziej atrakcyjne i pożądane. Reprezentanci kadry są najcenniejsi dla reklamodawców, a zatrudnienie w kampanii czołowego sportowca to koszt przekraczający milion złotych. Pozytywny i cenny wizerunek mają też nasi skoczkowie, tenisiści oraz lekkoatleci. Eksperci podkreślają, że z marketingowego punktu widzenia zatrudnienie w reklamie czołowego sportowca to opłacalny wybór.
Zobacz więcej na temat: 

YouTube: reklamodawcy uciekają z serwisu

Media społecznościowe poruszyła informacja o kłopotach YouTube’a, z którego wycofują się kolejni reklamodawcy. To reakcja na fakt, że zamieszczane przez serwis reklamy sąsiadują z filmikami organizacji terrorystycznych. Właściciel serwisu, Google, zapowiedział działania zapobiegające tej sytuacji. YouTube ma między innymi zwiększyć kontrolę publikowanych treści. Eksperci Nomura Instinet oszacowali, że serwis przez bojkot reklamodawców może stracić 750 mln dol.
Zobacz więcej na temat:  youtube