Redakcja Polska

Ruszyła kampania We Did It In Poland, promująca polskie osiągnięcia

21.03.2025 16:51
Co czwarty Polak nie potrafi wskazać żadnego aspektu, którym Polska mogłaby się poszczycić - celem tej kampanii jest to zmienić.
Audio
  • Rusza kampania, która promuje polskie osiągnięcia: We Did It In Poland. Z Olgą Kozierowską rozmawiał Przemysław Pawełek [POSŁUCHAJ]
Premiera interaktywnej wystawy z polskimi innowacjami w Brukseli
Premiera interaktywnej wystawy z polskimi innowacjami w BrukseliMateriały organizatorów kampanii We Did It in Poland

Dumę ze swojego kraju odczuwa ponad 56 proc. Polaków, a wśród powodów tego uczucia prym wiodą postacie i wydarzenia historyczne, jak wynika z najnowszego badania. Tylko 4 proc. respondentów wskazuje innowacje w dziedzinie wynalazków, a 3 proc. osiągnięcia technologiczne.

Aż 41 proc. badanych uważa, że pod względem ogólnego rozwoju pozostajemy w tyle za innymi krajami Europy, tymczasem fakty są takie, że Polska jest jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek UE. By wzmocnić patriotyzm oraz świadomość Polaków w tym względzie rusza kampania We Did It In Poland Fundacji WłączeniPlus pod patronatem polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. Jej celem jest nagłaśnianie polskich osiągnięć oraz budowanie dumy narodowej, wzmacnianie poczucia przynależności i sprawczości Polaków.

Dumę ze swojego kraju czują głównie przedstawiciele i przedstawicielki najstarszego pokolenia, tzw. baby boomers. Zetki, od których w największym stopniu będzie zależeć kształtowanie wizerunku Polski w najbliższych latach, najczęściej ze wszystkich pokoleń odczuwają wstyd – mówi Olga Kozierowska, pomysłodawczyni kampanii We Did It In Poland, członkini Rady Organizacji Pozarządowych ds. Prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej, prezeska Fundacji WłączeniPlus.

W ramach kampanii chcemy przedstawić wielowymiarowość patriotyzmu, który skupia się nie tylko na krajobrazie i historii, ale także na innowacyjności i osiągnięciach rodaków oraz życiu codziennym. W spocie pokazujemy m.in. takie krajowe innowacje jak BLIK, Booksy, stacje ładowania aut elektrycznych ORLEN x WILLBERT czy możliwość płatności spojrzeniem.

Z Olgą Kozierowską rozmawiał Przemysław Pawełek.

Europa kontra nieprzewidywalny Trump. NATO szykuje się na nowe czasy

21.03.2025 11:09
Europejskie potęgi militarne opracowują plan zastąpienia Stanów Zjednoczonych w NATO. Plan zakrojony jest na 5-10 lat, a jego celem jest uniknięcie chaosu, jaki spowodowałoby jednostronne wycofanie się USA z Sojuszu - przekazał w piątek dziennik "Financial Times".

Premier Donald Tusk po szczycie RE: Tarcza Wschód europejskim priorytetem

21.03.2025 15:39
Tarcza Wschód priorytetem Unii - to jedna z konkluzji po zakończeniu szczytu Rady Europejskiej w Brukseli. Europejscy przywódcy wezwali do szybkiego wdrożenia planu dozbrajania Unii.

Rosjanie przez internet werbują ukraińskich nastolatków

21.03.2025 16:14
Rosjanie coraz częściej werbują ukraińskich nastolatków do działań dywersyjnych. Używają do tego komunikatorów internetowych.