Polskie Radio
Section05

kolejnictwo

Bezpieczeństwo na przejeździe kolejowym

Pociąg, który jest rozpędzony do 120 km/h potrzebuje ok 1000 - 1300 metrów, aby się zatrzymać. Dla porównania samochód, który jedzie z tą samą prędkością potrzebuje niewiele ponad 60 m do zatrzymania. Maszynista, który widzi samochód na przejeździe kolejowo - drogowym może jedynie wcisnąć hamulec bezpieczeństwa i czekać. 
Zobacz więcej na temat:  PKP bezpieczeństwo na drodze pociągi Małgorzata Raducha ciekawostki transport bezpieczeństwo

Artur Soboń: Donald Tusk powinien uderzyć się w pierś

– Ci wszyscy, którzy uczestniczyli w debacie przed referendum w Wielkiej Brytanii, powinni uderzyć się w pierś i zapytać, czy nie przyczynili się do tego, że społeczeństwo brytyjskie podjęło taką, a nie inną decyzję. Pierwszy powinien zrobić to Donald Tusk – powiedział Artur Soboń, wiceminister inwestycji i rozwoju.
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 Brexit Wielka Brytania Unia Europejska Donald Tusk Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju

Wiceminister infrastruktury: modernizujemy tabor i poprawiamy infrastrukturę kolejową

– W Europie zapanowała moda na transport kolejowy, jako najlepszy, ekologiczny i bezpieczny. Kolej postrzegana jest również jako pomost między Europą a Azją – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Przy okazji Kongresu 590 przedstawił słuchaczom Polskiego Radia 24 obecny stan, a także perspektywy dla krajowego rynku kolejowego.
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 kolej pociągi infrastruktura PKP

Budowa Kolei Dużych Prędkości. Pociągi będą osiągać 250km/h

- Kolej Dużych Prędkości to podsystem kolejowych przewozów pasażerskich, który charakteryzuje się większą prędkością względem pozostałych przewozów. KDP zaczyna się od 200-250 km/h. Koncepcja Centralne Portu Komunikacyjnego zakłada nierozerwalny związek z budową KDP – mówił w Polskim Radiu 24 Rafał Polaczek, ekspert ds. transportu, portal NaKolei.pl.
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 PKP transport pociągi centralny port komunikacyjny

Kulisy katastrofy kolejowej pod Szczekocinami

- Gdy bliżej przyjrzymy się katastrofie kolejowej pod Szczekocinami, widzimy, że było dużo niedociągnięć na wyższych poziomach zarządzania, co kompletnie nie zostało uwzględnione przez wymiar sprawiedliwości – powiedział w audycji Kulisy Spraw Karol Trammer z magazynu Z Biegiem Szyn. W marcu 2012 roku doszło do katastrofy kolejowej pod Szczekocinami, podczas której czołowo zderzyły się dwa pociągi.
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 katastrofa kolejowa kolej