Joanna Lichocka: składka od przychodów z reklam nie naruszy stanu finansowego żadnego z mediów - Składka od przychodów z reklam na poziomie dwóch, trzech czy pięciu procent nie naruszy stanu finansowego żadnego z istniejących mediów - powiedziała w środę poseł PiS Joanna Lichocka. - Mówienie, że jest to zamach na stabilne istnienie mediów - jest wprowadzaniem opinii publicznej w błąd - dodała. Zobacz więcej na temat: POLSKA media podatki pieniądze społeczeństwo Joanna Lichocka
Rozmowa Kulczyka z Grasiem. Mazurek przypomniała, jak PO postępowała z mediami Protest komercyjnych mediów, który jest odpowiedzią na plany wprowadzenia podatku od reklamy internetowej i konwencjonalnej, gorąco wspierają politycy opozycji. Internauci przypomnieli tymczasem pamiętną rozmowę Pawła Grasia, bliskiego współpracownika b. premiera Donalda Tuska z miliarderem Janem Kulczykiem. Obaj panowie w jednej z warszawskich restauracji omawiali kwestię zwolnienia ówczesnego naczelnego "Faktu" i wpłynięcia na koncern Ringier Axel Springer. Zobacz więcej na temat: POLSKA media podatki pieniądze społeczeństwo Platforma Obywatelska Beata Mazurek Paweł Graś Jan Kulczyk Donald Tusk fakt
Podatek od reklam. Tomasz Latos: to tylko zapowiedź ograniczenia kreatywnej księgowości - Może trzeba będzie – zamiast pewnej kreatywności związanej z księgowością, gdzie wykazuje się jak najmniejsze dochody – zapłacić podatek związany z przychodem. Jest to tylko zapowiedź, żeby taką "kreatywność" ograniczyć - powiedział poseł Prawa i Sprawiedliwości Tomasz Latos, odnosząc się do planów dotyczących wprowadzenia podatku od reklam w mediach. Zobacz więcej na temat: media protest telewizja prasa reklama w internecie podatki ustawa Tomasz Latos POLSKA polityka Polskie Radio 24
Ile podatku od reklam zapłaciliby medialni giganci? Zobacz przybliżone kwoty Rząd pracuje nad wprowadzeniem podatku od reklamy internetowej i konwencjonalnej. W 2022 r. ma to przynieść budżetowi około 800 mln zł. Buntuje się przeciwko temu jednak większość mediów komercyjnych w Polsce. Czego boją się największe koncerny zagraniczne i krajowe? Portal tvp.info przedstawił to w liczbach. Zobacz więcej na temat: POLSKA media podatki pieniądze społeczeństwo
TYLKO U NAS Akcja "Media bez wyboru". Dr Hanna Karp: być może wiele hałasu jest o nic - Warto, by dzisiaj radio publiczne i telewizja objaśniały, o co tak naprawdę chodzi - powiedziała w rozmowie z PolskieRadio24.pl dr Hanna Karp, medioznawca z Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu w komentarzu do protestu mediów komercyjnych. Podkreśliła, że "ten podatek ma objąć przede wszystkim cyfrowych gigantów". - Chciałabym, by strona rządowa przedstawiła, jak to ma wyglądać w szczegółach. Być może wiele hałasu jest o nic - dodała. Zobacz więcej na temat: POLSKA media podatki pieniądze społeczeństwo
Podatek od reklam. Ministerstwo Finansów: jesteśmy otwarci na dialog z mediami Ministerstwo Finansów jest otwarte na dialog z przedstawicielami mediów - poinformował resort. MF liczy, że w sprawie projektu dotyczącego składki od reklam, wspólnie z rynkiem zostaną wypracowane rozwiązania akceptowalne dla wszystkich. Zobacz więcej na temat: media GOSPODARKA Ministerstwo Finansów POLSKA podatki
Lubnauer: solidarna z protestującymi dziennikarzami – Rząd pod pretekstem opodatkowania gigantów chce tak naprawdę zniszczyć polskie wolne media – powiedziała w Programie 3 Polskiego Radia Katarzyna Lubnauer z Nowoczesnej o projekcie podatku od reklam. Zobacz więcej na temat: POLSKA polityka Katarzyna Lubnauer Nowoczesna media Beata Michniewicz podatek
Czarny marketing. W złudnej pogoni za zdrowiem – Byłem ekspertem od wymyślania reklam stylizowanych na artykuły prasowe, w których pojawiali się różnej maści profesorowie i klienci. Wszystkie te postaci były fikcyjne. Były wytworami mojej wyobraźni – wyjaśnia bohater reportażu. Zobacz więcej na temat: Trójka zdrowie Antoni Rokicki reportaż
„Czarny marketing” – reportaż Antoniego Rokickiego Tabletki gwarantujące szybką utratę zbędnych kilogramów, innowacyjne plastry na problemy ze słuchem czy rewolucyjny preparat na ból stawów – to tylko niektóre z produktów promowanych w nieuczciwych reklamach. Zobacz więcej na temat: senior suplementy diety marketing media społecznościowe Antoni Rokicki
"W pułapce reklam" -posłuchaj reportażu Antoniego Rokickiego Czarny marketing - tak o swojej pracy mówi bohater reportażu, który przez pewien czas był copywriterem, piszącym reklamy do prasy drukowanej, promujące różnego rodzaju suplementy diety, udające leki. Zobacz więcej na temat: Antoni Rokicki reportaż
„W pułapce reklamy” – reportaż Antoniego Rokickiego Na co należy uważać, czytając ulubioną gazetę lub przeglądając internet...? Zobacz więcej na temat: reklama w internecie suplementy diety senior marketing Antoni Rokicki
Reklama żywności w programach dla dzieci. KRRiT: najmłodsi są dobrze chronieni Dzieci są bardzo dobrze chronione przed reklamami, co jest wynikiem skutecznej samoregulacji rynku - podkreślali przedstawiciele Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. Zobacz więcej na temat: POLSKA dzieci KRRiT
Sektor mediów, reklamy i rozrywki w dobie pandemii. Jest raport dot. strat i zysków Przychody polskiego sektora mediów i rozrywki zmniejszą się w 2020 r. w porównaniu z poprzednim rokiem o 560 mln dol. tj. o 5,4 proc. Najbardziej ucierpią kina i prasa. Jednocześnie rośnie znaczenie i przychody reklamowe w internecie, wynika z raportu PwC "Entertainment & Media Outlook 2020 - 2024". Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA internet media finanse PwC koronawirus Koronawirus w Polsce
"Pamiętajcie o rabacie z kodem". Influencerki wykorzystały temat aborcji do reklamy Trenerka fitness i influencerka Joanna Majka wykorzystała zakaz tzw. aborcji eugenicznej wynikający z orzeczenia TK do promocji batonów na Instagramie. "Materiał pojawił się na jej profilu bez naszej wiedzy i akceptacji" - skomentowała firma, której produkt reklamowała Majka i jednocześnie poinformowała o zakończeniu współpracy. O reklamę pokusiła się także modelka Klaudia El Dursi. Pisząc o "lęku" i "państwie pełnym absurdu" wspomniała przy okazji o "pięknym płaszczyku". Zobacz więcej na temat: POLSKA Warszawa kobieta protest aborcja Trybunał Konstytucyjny
Reklamy dopasowane do widza przyszłością telewizji? Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji pracuje nad projektem, który zakłada, że od 2021 roku telewidzowie będą mogli oglądać bloki reklamowe dopasowane do swoich preferencji. W ten sposób na pewno zyskają i reklamodawcy i nadawcy. Czy skorzystają na tym także sami odbiorcy reklam? Zobacz więcej na temat: Trójka telewizja marketing spersonalizowany marketing STYL ŻYCIA
Sztuczna inteligencja: zagrożenie czy pomoc? Współcześnie, obecność sztucznej inteligencji w życiu nikogo nie dziwi: na co dzień korzystamy z pomocy wirtualnych asystentów, którzy coraz lepiej znają nasze potrzeby. Czy faktycznie stanowi to dla nas zagrożenie? Zobacz więcej na temat: sztuczna inteligencja NAUKA społeczeństwo spam internet media społecznościowe Trójka Michał Kirmuć Justyna Grabarz
Google wykorzystuje wyszukiwarkę do zarabiania na reklamach? Komisja senacka USA sprawdzi monopolistę Mnożą się wątpliwości wokół działalność reklamowej Google’a. Zajmie się tym dzisiaj komisja senacka USA, która podczas przesłuchania ma zadać pytanie, czy firma Alphabet Inc Google nie nadużywa swojej pozycji w reklamie internetowej w celu zwiększenia zysków. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA google USA firmy
Google chce walczyć z dezinformacją. Zablokuje reklamowanie teorii "sprzecznych z nauką" Google poinformował, że zabroni witrynom i aplikacjom korzystającym z technologii reklamowej wyświetlania reklam o "niebezpiecznych treściach" sprzecznych z naukowym podejściem do pandemii koronawirusa. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA koronawirus google firma reklama w internecie